Поділяй і володарюй — це стосується і навчання. Маленькі блоки інформації, які можна засвоїти за 10 хвилин — такий рецепт отримання нових знань для сучасної людини, яка  потерпає від нестачі часу. Як правильно організувати навчальний процес, керуючись принципами Microlearning, читайте у скороченому перекладі статті Microlearning: a strategy for ongoing professional development.


«Мікронавчання» — короткі форми навчання, що використовують мікрозміст (маленькі частини інформації, як от записи в блозі чи вікі-сторінки) та складаються з дрібних, пов’язаних між собою або слабкопов’язаних занять.

Мікронавчання об’єднує різні підходи до отримання знань. Цей метод робить акцент на самостійне, безперервне навчання, коли короткі заняття легко стають частиною повсякденного життя. Маленькі кроки та невеликі блоки інформації можуть використовуватися для навчання «між іншим» чи, навпаки, для свідомого отримання знань. Такий тип навчання особливо зручний для галузей, де постійно з’являються оновлення чи зміни. Мікронавчання доповнює традиційне навчання, зокрема курси чи вебінари.

Дізнайся головні принципи мікронавчання у порівняльній таблиці «Макронавчання VS мікронавчання».

Тип навчанняМакронавчанняМікронавчання
Контекст навчанняФормальне навчанняНеформальне навчання
Витрати за часомКілька годинВід кількох секунд до 15 хвилин
Тип контентуНавчальні модулі, що містять кілька структурованих ідей або поєднання кількох темМікрозміст — маленькі шматочки інформації з конкретною ідеєю чи темою
Створення контентуВміст, створений експертами за авторськими методикамиВміст, створений учнями за допомогою швидких інструментів електронного навчання та Web 2.0
Об’єднання та поділ змістуПоєднання кількох навчальних матеріалів для повного розуміння теми. Можна легко розділити зміст на окремі частини матеріалу чи змінити його структуруБлоки мікрозмісту є автономними, їх можна зрозуміти без додаткової інформації. Вміст блоків неможливо розділити на менші частини без втрати сенсу
Завантаження вмістуДоступ через URL-адресу до курсу або до теми, а не до конкретної інформаціїМікрозміст має унікальну URL-адресу (permalink), яка робить доступними невеликі шматки інформації
Структура циклу навчанняНизка ієрархічно побудованих, послідовних, попередньо запланованих уроків, кожен з яких поєднує кілька навчальних об’єктів, як от тексти, зображення, аудіо, відео та іншеДинамічні та гнучкі структури, що створюються самими учнями у процесі навчання. Використання тегів та закладок
Цільова групаУчні, які  прагнуть отримати цілісне розуміння теми від експертів у певній галузіУчні, які прагнуть вивчити поняття або знайти рішення практичної проблеми
Роль учнівУчні наслідують спосіб мислення та сприйняття викладачаУчні оцінюють зміст та разом працюють над створенням більш прийнятного для них контенту
Участь учнівЗосередження на взаємодії учень — контентОрієнтація на соціальні взаємодії між учнями

Про те, як створити курс у форматі Microlearning, читайте у середу, 20 вересня. Ми детально розглянемо тонкощі проектування мікрозмісту, його дизайн та безпосередньо процес мікронавчання.

Щоб не пропустити, читайте нас на фейсбуці.

Переклала: Анна Сергієнко

Радимо прочитати:

Blended Learning в дії

Адепты непрерывного образования: школа «Багаж»

Обзор онлайн школ английского

 

1