Поділяй і володарюй — це стосується і навчання. Маленькі блоки інформації, які можна засвоїти за 10 хвилин — такий рецепт отримання нових знань для сучасної людини, яка  потерпає від нестачі часу. Як правильно організувати навчальний процес, керуючись принципами Microlearning, читайте у скороченому перекладі статті Microlearning: a strategy for ongoing professional development.


«Мікронавчання» — короткі форми навчання, що використовують мікрозміст (маленькі частини інформації, як от записи в блозі чи вікі-сторінки) та складаються з дрібних, пов’язаних між собою або слабкопов’язаних занять.

Мікронавчання об’єднує різні підходи до отримання знань. Цей метод робить акцент на самостійне, безперервне навчання, коли короткі заняття легко стають частиною повсякденного життя. Маленькі кроки та невеликі блоки інформації можуть використовуватися для навчання «між іншим» чи, навпаки, для свідомого отримання знань. Такий тип навчання особливо зручний для галузей, де постійно з’являються оновлення чи зміни. Мікронавчання доповнює традиційне навчання, зокрема курси чи вебінари.

Дізнайся головні принципи мікронавчання у порівняльній таблиці «Макронавчання VS мікронавчання».

Тип навчання Макронавчання Мікронавчання
Контекст навчання Формальне навчання Неформальне навчання
Витрати за часом Кілька годин Від кількох секунд до 15 хвилин
Тип контенту Навчальні модулі, що містять кілька структурованих ідей або поєднання кількох тем Мікрозміст — маленькі шматочки інформації з конкретною ідеєю чи темою
Створення контенту Вміст, створений експертами за авторськими методиками Вміст, створений учнями за допомогою швидких інструментів електронного навчання та Web 2.0
Об’єднання та поділ змісту Поєднання кількох навчальних матеріалів для повного розуміння теми. Можна легко розділити зміст на окремі частини матеріалу чи змінити його структуру Блоки мікрозмісту є автономними, їх можна зрозуміти без додаткової інформації. Вміст блоків неможливо розділити на менші частини без втрати сенсу
Завантаження вмісту Доступ через URL-адресу до курсу або до теми, а не до конкретної інформації Мікрозміст має унікальну URL-адресу (permalink), яка робить доступними невеликі шматки інформації
Структура циклу навчання Низка ієрархічно побудованих, послідовних, попередньо запланованих уроків, кожен з яких поєднує кілька навчальних об’єктів, як от тексти, зображення, аудіо, відео та інше Динамічні та гнучкі структури, що створюються самими учнями у процесі навчання. Використання тегів та закладок
Цільова група Учні, які  прагнуть отримати цілісне розуміння теми від експертів у певній галузі Учні, які прагнуть вивчити поняття або знайти рішення практичної проблеми
Роль учнів Учні наслідують спосіб мислення та сприйняття викладача Учні оцінюють зміст та разом працюють над створенням більш прийнятного для них контенту
Участь учнів Зосередження на взаємодії учень — контент Орієнтація на соціальні взаємодії між учнями

Про те, як створити курс у форматі Microlearning, читайте у середу, 20 вересня. Ми детально розглянемо тонкощі проектування мікрозмісту, його дизайн та безпосередньо процес мікронавчання.

Щоб не пропустити, читайте нас на фейсбуці.

Переклала: Анна Сергієнко

Радимо прочитати:

Blended Learning в дії

Адепты непрерывного образования: школа «Багаж»

Обзор онлайн школ английского

 

1