СуХаРі розпочинають ревізії курсів для дорослих. Хочемо дізнатися, де є хороші курси, і які школи не соромно порадити читачам.

Це повна версія ревізії, а quick view з результатами читайте тут.

Щоб відкрити курси чи тренінг-центр в Україні, не треба майже нічого. Можна працювати без ліцензій чи дозволів. І це круто! Зазвичай такі вчителі кажуть, що не несуть жодної відповідальності: хочеш — плати і розвивайся, а хочеш — не метушись і сходи поїсти том-ям.

Але ми вважаємо, що кожна школа для дорослих має бути відповідальною і навчати якісно. Поки люди готові вчитися у інших, майстер-класи чи курси мають бути корисними, а не просто цікавими чи веселими.

Команда СуХаРів разом із власниками шкіл, студентами та представниками бізнесу розробила принципи Маніфесту хорошої школи, щоб показати головні ознаки якісного навчання. Курси чи освітні проекти можуть підписати або підтримати Маніфест, а потім розповісти, як ці принципи реалізовуються.

Під час розмов із викладачами школи, менеджерами і студентами ми заповнюємо чек-ліст та обговорюємо їхню специфіку роботи і бачення якісного навчання. Тобто показуємо практичну сторону принципів хорошої школи та даємо можливість пояснити свої підходи до роботи.

 

З чого складається ревізія?

Ревізія курсів від СуХаРів — це сплановане інтерв’ю з викладачами і менеджерами курсу, які вже підписали Маніфест хорошої школи. Ми — з камерою і диктофоном, вони —  з досвідом і робочими документами, як-от оцінками студентів чи аналізом фідбеків. Мета спілкування з менеджерами чи власниками школи — дізнатися, який контроль якості навчання, чи питають про зворотний зв’язок протягом навчання, як викладачам допомагають розвиватися тощо.

У школі ми також ловимо випадкових студентів і питаємо їх про звичаї. Це потрібно для того, аби порівняти слова менеджерів та те, що помічають ті, хто навчається.

Ми також проводимо попередній огляд та аналіз відгуків в інтернеті та дзвонимо адміністратору у якості потенційного студента.

Першими не побоялися розповісти про це мовна школа «Professional».

СуХаРі прийшли до «Професіоналу» наприкінці морозного березня. Уже за тиждень у місті стрімко потепліло, тому відео виглядає дуже кумедним.

 

Де ти, Професіонале?

Школа знаходиться у центрі міста, поблизу метро «Університет». «Professional» має три основі напрями роботи і два курси для дорослих: базовий «General English for false elementary students»  та для тих, хто хоче підтримати мовний рівень (раз на тиждень). Також вони ведуть дитячі навчальні групи та дають корпоративні уроки.

Навчальний заклад знаходиться у центрі міста, поблизу метро «Університет». Знайти їх можна завдяки намальованій зеленій сові в арці, яка веде у внутрішній двір будинку. Цей же символ є на дверях, через які потрапляють в приміщення школи. На пошуки входу ми витратили близько 10-15 хв. Приміщення школи — у підвалі, проте досить затишне і тепле. На вході можна зробити собі чаю чи налити води.

За зазначеними контактами школи відповідає чи перетелефоновує згодом адміністраторка. У неї — основна інформація, вона спілкується досить стримано і лаконічно. Як і у більшості курсів англійської для дорослих у Харкові, тест для визначення рівня мови також проводить вона: людина отримує список надрукованих питань і тестів.

 

Що пишуть в мережі?

Відгуків в інтернеті про цю школу і вдень зі свічкою не знайдеш. На їх сторінці на Facebook – один відгук з текстом, і ще 7 просто з зірочками. «Ми не можемо змусити студента написати відгук. Інша справа, якщо він захоче це зробити. А просити відгук – це не коректно, на нашу думку», — кажуть засновники, і продовжують дивувати команду СуХаРів.

Можливо, вони так вважають тому, що школа відкрилася ще 10 років і раніше і працювала у партнерстві з ліцеєм «Професіонал».

Хоча в епоху насиченого ринку освітніх проектів онлайн відгуки від студентівце не забаганка, а один з наймажливіших факторів при виборі місця навчання. Тому ми сподіваємося, що невдовзі верифіковані фідбеки від студентів можна буде почитати на СуХаРях.

 

Внутрішня кухня і чек-ліст з Маніфесту хорошої школи

1. Навчаємо, як обіцяли. Тому, чому обіцяли

На сайті курсу зазначено опис усіх рівнів та час, який необхідний для їхнього опанування. Біля тривалості навчання є подвійні зірочки. Під час ревізії співзасновник та викладач розповіли, що час – лише приблизний, проте  на сайті виноски про це немає.

 

2. Хороша школа = прозора школа

На курсі оплата помісячна, повернення, за словами засновника школи Володимира Барабаша, можлива тільки в крайніх випадках.

 

3. Не беремо вчитися тих, кого не зможемо навчити

Перед вступом людину тестують письмово, зокрема у школі існує дворівневий тест.

Потенційним студентам розповідають про систему, за якою їхні результати відслідковують та можуть відрахувати. «На вході до школи є опис для студентів, у якому ми показуємо, що можемо відрахувати студента чи перевести у групи нижчого або вищого рівня. Наші викладачі записують у таблицях оцінки учнів у процесі навчання. Ми слідкуємо за параметрами «сумлінність», «успішність» та оцінками тестів в ході навчанням, і якщо показники у студента нижчі за критичний рівень, ми можемо його відрахувати. Якщо тільки один показник нижче, то попереджуємо, що він у “жовтій зоні”», — зазначив засновник та викладач Алекс Білогорський.

 

4. Вимірюємо свою ефективність і стаємо кращими

«Ми вимірюємо “customer satisfaction” двічі на рік чи раз на рік починаючи з 2016 року. Така частота зумовлена середньою тривалістю навчання – близько року. Роздаємо друковані анонімні анкети і питаємо про, те наскільки навчання було корисним. Якщо оцінюють як “задовільно”, то це погано для нас. Потім аналізуємо і дивимося на кількість людей, які так відповіли. Якщо це одна людина, то ми не реагуємо, бо це нерепрезентативно», — розповів Алекс Білогорський.

Опитування щодо корисності навчання через півроку (пост-фідбек) в школі не проводять.

На жаль, встановити чи розуміють студенти шкіл важливість зворотнього зв’язку для школи не вдалося. Тому школа отримує «знак невизначеності», тобто має визначити це самостійно.

 

5. Вимагаємо від викладачів компетентності і допомагаємо їм

На сайті школи є список усіх вчителів з іменами та компетенціями.

У Professional’а немає прописаного стандарту чи прописаного процесу підготовки викладача до занять, натомість двічі на місяць колектив зустрічається на методичні обговорення. «У нас два методисти, які відповідають за розвиток компетенцій нових викладачів. Розробляємо відео-стандарт пояснення граматики, щоб усі вчителі працювали за одним зразком», — поділився з СуХаРями Алекс Білогорський.

 

6. Ставимося до колег по-товариськи

Одного з тих, хто відповідав на питання ревізії, Алекса Білогорського важко не впізнати у списку вчителів іншої харківської мовної школи. Як дізналися СуХаРі, він там не тільки викладає, а ще і є співавтором програми навчання: «Hotspot організували моя колишня колега та мій колишній учень. Я там працюю одну пару на тиждень, хоча їх підручники я розробляв разом з ними, тобто ми працюємо в двох школах за одними підручниками», – розповів він.

 

7. Якщо ми і видаємо сертифікат, то тільки за заслуги

У «Професіонала» можна отримати два види сертифікатів:

  1. Сертифікат-підтвердження відвідування занять, у якому є регулярність занять.
  2. Сертифікат після пройденого іспиту зі співставленням із міжнародною системою.

Усі сертифікати, за словами засновників, мають реєстраційні номери.

 

Відкриті питання до принципу «Хороші школи усвідомлюють свій вплив на суспільство»

Місія школи  — надавати високоякісні освітні послуги, спрямовані на формування навичок усного та письмового спілкування іноземною мовою у взаємозв’язку з підвищенням загальнокультурного рівня слухачів

Школа не забезпечує інклюзивний підхід, їх приміщення — вважається недоступним, зручні умови вони не створюють: «Поки нема можливості навчати дорослих чи дітей з інвалідністю. У нас немає дитячої кімнати, однак для сімей, які навчаються тут разом з дітьми у нас діють знижки».

Разом з тим, Володимир Барабаш зазначив про підтримку благодійних акцій та пільгові умови для переселенців.

 

Результат ревізії

Школа «Professional» отримала 32 позитивні галочки та усього 7 негативних хрестиків. Це означає, що їх колектив на 79% дотримується принципів Маніфесту.

За версією рудого кота і команди СуХаРів мовну школу «Professional» можна вважати хорошою школою!

 

Примітка СуХаРів

Студентам\колишнім студентам школи «Професіонал»

Ми не можемо перевірити кожну деталь та виконання умов. Якщо ви навчалися у школі та знаєте про невиконання цих умов чи інші відхилення, будь ласка, пишіть нам на пошту чи в повідомлення до сторінки на Facebook. Ми попросимо підтвердження, що ви навчалися на курсі, однак представники школи вашого імені не дізнаються.

Колегам з інших шкіл\конкурентам

Ми не можемо знати усю історію стосунків викладачів та менеджерів курсу. Якщо у вас є претензії чи факти неетичної поведінки школи «Професіонал», будь ласка, напишіть нам. Команда СуХаРів відреагує на усі повідомлення. Ми налаштовані збирати усю інформацію задля діалогу та розвитку екосистеми.

Ви вже зрозуміли, що нам не байдуже?

Підписуйте Маніфест хорошого курсу та проходьте ревізію! Список хороших шкіл дивись тут 


Якщо ти пройшов_ла курс, про який йдеться в статті, напиши відгук. Інвестуй трошки часу в поліпшення навчання. Сухарі передають усі фідбеки курсам. А ще усі відгуки формують рейтинг курса.


Радимо почитати:

Чего ждать от Манифеста хорошей школы

Ошибки, секреты и прочие замысловатости: в поисках истины на сайтах курсов

Перші підписанти Маніфесту хорошого курсу

 

1