Знаєш, що таке говнокурс? Це навчальний курс, який не виконує обіцянки. А ще не повертає гроші та не пояснює свої провали. І до всього, він розчаровує людей: отримує клієнтів, але не розвиває екосистему освіти. Від таких курсів шарахаються працедавці і заносять їх випускників в чорні списки. А люди все ще записуються на їх заняття, бо не знають, що таке хороший курс.

 

Маніфест хорошої школи: критерії та ознаки

Вчора команда порталу СуХаРі провела громадське слухання і вперше презентувала перелік вимог і цінностей. Організатори події розповідають, що Маніфест створювали як інструмент, з яким буде легше обрати корисне і результативне навчання. На заході не називали імен шкіл і не пропонували чарівну пігулку. Вечір був присвячений цінностям та критеріям якості, які є компромісними рішеннями авторів документу.  

«Це висока планка якості навчання, і вона  гарантуватиме, що курс турбується про студентів, а не тільки про гроші», – розповіла редакторка СуХаРів Світлана Охович.

Кава і СуХаРі: Громадське слухання освітнього Маніфесту

Викладачі та організатори курсів разом з командою СуХаРів розробили 7 пунктів, які стосуються відповідальності, прозорості та пріорітетів у роботі.За її словами, наголос Маніфесту – саме на професійній неформальній освіті, яка зараз дуже популярна, однак рухається у бік кількості, а не якості. Іншими словами, це реакція на неякісні освітні проекти і послуги, які продовжують збирати людей і негативно впливати на екосистему.

«Пройти курси – популярний та простий шлях для тих, хто хоче отримати роботу або перекваліфікуватися. Ринок кишієишить від пропозіицій та реклами, а ціна за навчання зазвичай нижча, ніж за 5 років в університеті. Просто платиш – і ходиш. От тільки очікування часто протилежні реальності. Курси, які обіцяють працевлаштування або розвиток кар’єри – часто не знають в принципі, що потрібно бізнесу», – вважає керівник ІТ-компанії та один зі співавторів документу Сергій Мовчан.

Він постійно стикається з тим, що люди, які подають резюме на посади молодших ІТ-фахівців – неготові до роботи.

«Зараз бум ІТ освіти в Україні та Харкові, але  вчити якісніше не стали. Люди приходять з впевненістю, що отримають роботу, однак рівень занадто низький. Як представник бізнесу, маю право вимагати якості в навчанні, а не переучувати випускників курсів», – наголошує Сергій.

Пункти Маніфесту

Люди, які завітали на слухання, працюють в освіті, ІТ-бізнесі, навчаються в університетах тощо. Більшість підтримала ідею Маніфесту як путівник з якісного розвитку.

Учасники слухань голосували жовтими, зеленими та червоними картками. Цей спосіб організатори запозичили у спільноти відповідальних вчителів — EdCamp.

Найбільше жовтих та червоних оцінок отримали формулювання деяких пунктів.

«Ми попросили дати зворотній зв’язок і тепер знаємо, що саме переробити. Заплануємо ще більше громадських слухань – для наступних версій Маніфесту», – пообіцяв організатор події Сергій Мовчан.

Нинішня редакція Маніфесту доступна на сайті http://goodschoolmanifesto.org/

 

Коротко:

  1. Перший і найголовніший пункт — відповідальна обіцянка

Ми обіцяємо навчати тільки тому, що є насправді. Наша реклама правдива. Якщо запити студента і його потенціал не відповідають реальним можливостям вашого навчання, відмовляємо і не беремо з нього грошей.

  1. Гроші — далеко не все

Для нас важливо надавати освітню послугу за законами бізнесу. Однак ті, хто підписує Маніфест, зобов’язуються визначати пріоритети у такий спосіб:

  • якість важливіша за гроші;
  • репутація важливіша за фінансові очікування;
  • сенси й цінності важливіші за короткостроковий прибуток;
  • люди важливіші за бізнес-процеси.
  1. Ми ростемо і розвиваємося разом з вами.

Наші студенти — найголовніші помічники у нашому спільному розвитку. Чутливість і адаптивність — це важливі інструменти для зростання. Ті, хто підписує Маніфест, готові вислухати публічні фідбеки та відповісти на будь-який зворотній зв’язок клієнта.

Учасники слухання: освітяни, журналісти

Збір відгуків про нашу роботу та якість послуг — обов’язковий етап роботи зі студентами та викладачами. Підписанти Маніфесту не збирають відгуки заради відгуків. Адже аналіз цієї інформації дає гнучкість і допомагає ставати кращими.

  1. Наші успіхи — наша гордість

Ми допомагаємо студенту зрозуміти, в чому його успіх, як він може вирости та ким стати. Успіх студента і його розвиток — важливі маркери для нас. Ми знаємо сучасні тенденції ринку праці та очікування роботодавців. Підписанти Маніфесту цікавляться у випускників про їхні справи та кар’єру, дізнаються, як навчання вплинуло на їхню долю.

5. Наші викладачі — найкращі

Принцип, за яким студенти отримають кращого, з точки зору курсів, викладача.
Власники та організатори курсів зобов’язуються контролювати те, як викладач подає матеріал, незалежно від того, чи це програма курсу або ж авторська методика. Ми також створюємо умови для роботи та сприяємо підвищенню кваліфікації.


Крім того, ми не навантажуємо наших викладачів рутиною і не передоручаємо їм організаційні завдання, пов’язані з роботою школи.

6. Ми будуємо стосунки з колегами на основі відкритості та чесності

Підписант Маніфесту не веде підкилимні інтриги проти своїх колег. Моральність важлива і в рекламі, і в роботі.

Підриваючи авторитет конкурентів, ми лише ненадовго стаємо вище. Загалом це призводить до зниження якості. Ті, хто підписує або підтримує Маніфест, здатні разом розвивати екосистему.

7. Освіта робить світ кращим

Ми, підписанти Маніфесту, приймаємо нові виклики та прагнемо до досконалості як на своїх курсах, так і в глобальному сенсі.

Ми поділяємо ідею того, що наша роль — це створювати краще життя і турбуватися про наших клієнтів зокрема та про людей загалом. Ми враховуємо тенденції в суспільстві, підтримуємо і посилюємо інклюзію, беремо участь у соціальних проектах. Адже якісне виконання своєї роботи допомагає зробити світ кращим — більш гуманним, людяним, відповідальним.

 

Є думки та пропозиції? Пишіть в коментарі на FB або заповнюйте форму.

Слідкуйте за розвитком Маніфесту та новини редакціями документу на сторінці СуХаРів

 

1