У грудні СуХаРі презентували Маніфест хорошої школи та отримали багато зауважень до формулювань. А вчора, 6 березня команда презентувала другу версію Маніфесту, а також розповіла про перші заплановані ревізії курсів.


Дивіться нинішню редакцію Маніфесту, тобто критеріїв якості навчальних курсів : http://goodschoolmanifesto.org/ Обговорювати запрошуємо в группу на фейсбуці.

Сім пунктів Маніфесту 2.0

  • Навчаємо, як обіцяли. Тому, чому обіцяли
  • Хороша школа = прозора школа
  • Не беремо вчитися тих, кого не зможемо навчити
  • Вимірюємо свою ефективність і стаємо краще
  • Вимагаємо від викладачів компетентності і допомагаємо їм
  • Ставимося до колег по-товариськи
  • Ми видаємо сертифікат тільки за заслуги
  • І наостанок — більше ніж принцип. Хороші школи усвідомлюють свій вплив на суспільство.

 

Дослідження, як люди обирають курси

«СуХаРі провели ілюстративне дослідження факторів, які впливають на вибір навчання. Як люди обирають, куди піти вчитися? Відповіді виявилися не такими банальними, як могло здаватися», – розповіла на зустрічі головна редакторка Світлана.

Онлайн опитування показало, що:

  • Репутація школи важлива 50% людей, а онлайн-відгуки випускників — 55 відсоткам.
  • Знак якості по типу Trip Advisor вплинув би на вибір 72% людей.

ой

Результати дослідження того, як люди обирають курс

 

ТОП -5 факторів, на що люди найбільше звертають увагу, обираючи навчання:

  1. Детально описана програма курса — 76,3%
  2. Репутація викладачів — 67,5%
  3. Відгуки друзів — 61,3%
  4. Онлайн-відгуки на сайтах, яким я довіряю — 48,8%
  5. Розташування школи — 38,8%

Дивіться презентацію з результатами.

Опис програми курсу опинився на першому місці, а значить люди хочуть на початку бачити, що саме можна вивчити на курсах. А ще люди перед остаточним вибором продовжують шукати відгуки в Інтернеті, хоча великої надії на них не покладають. До того ж дослідження показало, що відгуки на сайтах курсів респонденти навіть не читають.

Також було цікаво дізнатися про острахи та сумніви людей під час вибору.

ой

Острахи тих, хто обирає курси, у хваринці з основних слів

 

Нові виклики

«Здається, що нові формулювання набагато більше сподобалися не тільки учасникам фокус-груп, а і учасникам нашого другого громадського слухання. Навіть Ілон Маск нікому не муляв, хоча ми трохи переймалися щодо його доречністю у документі», – розповіла Аня з команди СуХаРів.

Під час обговорень Олексій Радченко, власник та викладач онлайн-курсів з програмування мовою Python, сказав, що пункти в Маніфесту — це досить високий рівень, проте досягнути та триматися такого стандарту — більше ніж реально.

Пункти в Маніфесту — це досить високий рівень, проте досягнути та триматися такого стандарту — більше ніж реально.

А інша учасниця обговорення сказала, що підпис Маніфесту і проходження ревізії стане знаком якості, який спростить життя споживачам.

«Я би хотіла, щоб хтось відфільтрував те, що є на ринку, та показав кращі варіанти. Хай це стане знаком якості, з яким буде легше обирати», — розповіла Анна Кириченко, яка займається розвитком театру та акторських курсів «ЧЕ».

Зібрали двадцятьох представників харківських курсів

Направду, команда порталу вже запланувала проводити інтерв’ю-ревізії та давати своєрідний бейдж підписанта Маніфесту школам, що «тримають планку».

 

Скільки заплатять ревізору?

Більше сумнівів з’явилося з приводу ревізій курсів, які СуХаРі планують проводити за чек-лістом. Чек-ліст — це набір конкретних питань до шкіл, які визначають, чи притримується школа принципів Маніфесту.

Картки для голосування

Представник IT-курсів Hillel Михайло сказав, що проект громадського спостереження за індустрією курсів вчасний, але поділився сумнівами: «Хотілося би знати про стратегічні цілі Маніфесту і переконатися, чи не перетвориться він у замовні матеріали з ревізій та проплачені знаки якості».

Сподіваємося, що ревізору таки колись заплатять, але за його неупереджену та незалежну думку експерта. Тобто за роботу, а не за зміст матеріалу з ревізії. За словами Світлани, оплата за ревізії може з’явитися, проте точно не цього місяця і навіть не в цьому році.

Що з цим робити?

Наразі Маніфест хорошого курсу можна підписати або підтримати на сайті.

Підпис означатиме, що ваша школа вже працює за цими принципами або ви обіцяєте їх дотримуватися.

Друга опція — «підтримати», несе загальну підтримку ідеї, обіцянку давати фідбеки викладачам та курсам і сприяти розвитку екосистеми навчання.

СуХаРі збирають підтверджені відгуки. Залишайте зворотній зв’язок пройденим курсам на порталі, підтверджуйте свій фідбек одним з трьох швидких способів та допомагайте розвитку індустрії. 

 

Радимо почитати:

Ворожіння за відгуками у фейсбуці

Маніфест хорошої школи: початок

Выпускники курсов тоже плачут: хит-парад разочарований

1