24 квітня команда порталу СуХаРі та Kharkiv IT Cluster’у зібрала тренерів IT-курсів, лекторів з університетів, керівників  неформальних навчальних проектів, а також студентів. Обговорювали унікальність контенту курсів та відкритість шкіл до співпраці.


Всі учасники погодились: важливо зберігати відкриту конкуренцію та грати по-чесному. Олеся Ульянова, практикуюча тренерка та координатора освітнього департаменту Кластеру, пояснює, навіщо потрібен імпровізований «кодекс честі»: «На нашому ринку є конкуренти з точки зору бізнесу, але не з точки зору підготовки спеціалістів. Тому чим більше буде якісних курсів, тим краще для розбудови не тільки IT-екосистеми, але і в цілому неформальної освіти».

Поговорили про механізми NDA, тобто угоди про нерозголошення конфіденційної інформації. Софія Беленова, директорка харківського IT-Cluster’у, розповіла, що така практика розповсюджена на міжнародних курсах: «З кожним лектором підписується договір, який регулює право власності на програму та наповнення. За кордоном розповсюджена практика “активування франшизи компанії”. Тобто кожна навчальна програма є власністю компанії, і якщо лектор від свого імені розповсюджує її за певними пунктами, які прописані в договорі, то він має сплачувати компанії відсоток».

На зустрічі навіть придумали свою класифікацію викладачів: «творці» та «найманці». Перші, як інженери, розробляють унікальні програми, завданнями та мають свій стиль та підхід. А другі тільки беруть працюють без творчого підходу або за готовою програмою. В цьому контексті Віктор Каук, викладач лекцій в ХНУРЕ, говорить про важливість саме персони тренера: «Говорити про унікальність контенту немає сенсу. Оскільки Java — усюди Java, тобто математичні закони єдині, навчальну програму можна скопіювати. Говорити варто про людей, які викладають».

Софія також ініціювала розмову про обмін досвідом: «Ми практично не обмінюємося педагогічними прийомами та методами. У нас немає школи лектора, і сподіваюсь це відкрите питання».

Зустріч відкрила нові шляхи та ідеї для співпраці, підготовки якісних спеціалістів та розвитку неформальної освіти.  

Але цього мало для для розуміння, якою повинна бути «чесна гра», та збір інформації що допоможе конкретизувати способи взаємодії різних курсів та доповнити Маніфест хорошої школи новими важливими принципами.

Дивіться відео з зустрічі.

 

Перша камерна зустріч для обміну досвідом між навчальними курсами Харкова

Ще СуХаРі колекціонують курси та відгуки до них. Не стримуй враження про паскудність програми чи низькосортність організації навчання. Напиши, чи були там янгольські умови або диявольські ціни? Твоя оцінка даватиме рейтинг курсу. А їм’я та контакти можна не розкривати публічно.

Радимо почитати:

«Только у нас!» или что случается, когда тренеры идут к конкурентам

Перші підписанти Маніфесту хорошого курсу

Маніфест хорошої школи 2.0 та ревізор по курсах

1