«Мені здається, що бізнес-освіта буде або міксом бізнесових та творчих навичок, або йтиме поруч із творчістю», — вважає Олена Лисих, засновниця харківського клубу переговорів. Читайте про 8-річну історію вечорів переговорів та тенденції у бізнес-освіті й тренерстві.


Що таке клуб переговорів? Сценарій типової зустрічі

Кожна зустріч триває близько 1.5 години. Як каже Олена, існує певний розклад темпро, про кожну оголошують заздалегідь. Остання зустріч була на тему «Ультиматум в переговорах». Кожне засідання клубу складається з короткого огляду теорії та практичного відпрацювання. Учасники розбирають кейси, які підготували організатори. У кожного своя роль та умови, усі працюють в парах. Після вправи партнери дають зворотній зв’язок один одному.

Далі — загальний кейс, коли ведуть переговори двоє-троє з присутніх. Цю активність записують на відео, яке потім разом переглядають та аналізують.

 

Про формат та цифри

Як довго існує  клуб та скільки людей навчалося у вас за цей час?

Ми вже працюємо дев’ятий рік, і за цей час у нас побувало близько 500 людей. Клуб відкритий. Ми збираємося щовівторка о 19:00, незалежно від того, скільки людей буде. Люди приходять як регулярно, так і на певну тему. Ми починали разом з київським клубом переговорів. Тільки вони тренують професійні переговори, а ми розглядаємо і особисті також.

Коли ви виокремили особистісний напрямок переговорів? Та чи є він зараз актуальним?

Переговори —це майже як м’язи. Спочатку теорія, а потім два підходи практики

Ми змінюємо теми занять залежно від запитів учасників клубу. Вони хочуть тренувати переговори, які зустрічаються у їхньому житті. Вони розповідають про свої кейси, і так ми визначаємо, що будемо тренувати. 

Здебільшого  приходять на бізнес-переговори, тому що ділові люди знають, що це «відіб’ється» їм грошима. Робота над особистими темами викликає більше емоцій та допомагає розкривати себе.

 

Бізнес-тренерство і культура навчання

Поговорімо більше про бізнес-совість клубу. Наскільки ви сприймаєте його як джерело доходів і бізнес-культуру?

Я не сприймаю клуб як бізнес. Це, імовірніше, місія. Мій основний напрямок — це бізнес-тренінги, хоча результати та прогрес учасників я бачу саме в клубі переговорів. Це можна порівняти з тренажерним залом. Після двох інтенсивних  занять, як на тренінгу, людина буде знати тільки те, які м’язи їй підкачувати. Далі вона повинна працювати самостійно. А коли людина відвідує тренування регулярно, то вона бачитиме результат. Наші учасники, які приходять раз на тиждень, за три місяці мають результат.

Які переваги та недоліки такого буму у розвитку бізнес-тренерства і чи варто щось з цим робити?

Бізнес-тренер — популярна професія зараз.  Люди хочуть цьому навчатися, і до того ж у нас є культура навчання. Плюс буму у тому, що є потреба у такому навчанні. Але є і мінус: всі хочуть бути бізнес-тренерами і вважають, що можуть навчати. Людина проводить лекцію і називає себе бізнес-тренером або проводить семінар, а каже, що це також бізнес-тренінг. Але там велика різниця! А з бумом нічого не поробиш, потрібно просто обирати того тренера, який вам подобається.

Як обрати бізнес-тренера?

Моя задача як тренера — не показати, що я вмію бігати, а навчити людину бігати.

А знайти свого можна через відео на YouTube і оцінити, наскільки вам приємна ця людина, наскільки вона відповідає вашим внутрішнім цінностям, наскільки зручно сприймати інформацію від неї. Ще один критерій, це відгуки. Сам бізнес-тренер створює майданчик, де можна залишити фідбек. Але майданчика з рейтингом тренерів я не зустрічала.

«Зараз є така тенденція: люди бізнесу бачать, що бізнес — це особистість»

 

Тенденції бізнес-освіти

Які зараз тенденції у бізнес-освіті?

Якщо ми говоримо про продажі та сервіс, то у людини є потреба спілкуватися з людиною. Зараз ми відкриті: є соціальні мережі, ток-шоу, реаліті-шоу. І якщо ми чуємо від банку, який нам телефонує, автоматичний голос, ми просто кладемо слухавку. Навіть якщо з тобою спілкується людина «за скриптом», то це вже не діє. А раніше скрипт вважався золотом. А от зараз людям хочеться, щоб з ними спілкувалися на рівні їхніх потреб — поза рамками скрипта. До того ж люди зараз більш вимогливі до сервісу. Бізнес-тренери стали інтеграторами та ініціаторами сервісу. Якщо щось не подобається, треба розпочинати переговори. Бізнес теж на це швидко реагує. Не буде сервісу — не буде людей.

А як же авоматизовані продажі?

Якщо ми розмовляємо про автоматизовані продажі, то там потрібна аналітика. Можна подивитися, на які слова люди більше реагують, які слова підштовхують людей до покупки, підібрати ці речення.

А саме в подачі, спілкуванні з людьми щось змінюється?

«Робота над особистими темами викликає більше емоцій та допомагає розкривати себе»

Переговори зараз теж переходять у інше русло. Ми бачимо, що зараз люди більше спрямовані на духовний розвиток, розвиток особистості. Під час переговорів ми зацікавлені задовольнити свої інтереси і піклуємося про те, щоб співрозмовник задовольнив свої. Інакше він не буде виконувати зобов’язання. Ми більше цікавимося, хто з нами на переговорах: чи подобається нам ця людина, чи ми її поважаємо, чи співпадають наші цінності.

 

Що буде далі з бізнес-освітою?

Зараз є така тенденція: люди бізнесу бачать, що бізнес — це особистість. Залежно  від того, як вони розвиваються особистісно, розвивається і їхня справа. Тому вони вже йдуть не тільки на бізнес-тренінги з продажів, переговорів, маркетингу. Вони йдуть на тренінг, наприклад, з розвитку голосу.

Бо за допомогою голосу розвивається і відчуття себе: тебе інакше чують люди, ти стаєш більш розкутим. Це змінює твою поведінку — і тебе інакше сприймають люди. Це дуже впливає на бізнес. Деякі бізнесмени починають малювати картини, через які до них приходять нові ідеї для бізнесу. Тобто бізнес повертає трохи свій погляд на творчість. Мені здається, що бізнес-освіта або буде міксом основних знань та творчості, або йтиме поруч із творчістю.

Спілкувалася Світлана Охович

До кожного курсу на СуХаРях можна написати відгук. Не стримуй враження про паскудність програми чи низькосортність організації навчання. Твоя оцінка даватиме рейтинг курсу. А ім’я та контакти можна не розкривати публічно.

Радимо прочитати:

Полная картина курсов и тренингов по ораторскому мастерству в Харькове

Інтелектуальна столиця або соціальна небезпека: як вам освітній 2017 рік?

Вот это поворот: ищи-свищи или сходи-посмотри

 

1