Днями в Українському католицькому університеті, що у Львові, пройшов дводенний хакатон ІТшників та освітян.


Переможцями стали два проекти: платформа для спрощення комунікації між батьками та школою: аналог класного журналу з більшим функціоналом та демократичним підходом та конструктор інноваційних уроків: сайт з базою вправ та методик від вчителів, які готові ділитись ідеями та кейсами.

Обидві команди стануть першими стартапами акселератора, який створює університетський Центр підприємництва. Іншими словами, проекти-переможці отримають подальший стимул для розвитку.

Приз глядацьких симпатій отримала команда викладачок зі Львова, яка хоче на одній платформі систематизувати курси підвищення кваліфікації для шкільних вчителів. Для них це актуальна проблема, бо з цього року шкільні освітяни мають самостійно обирати офлайн- чи онлайн-навчання на 150 годин підвищення кваліфікації. Однак, як з’ясувалося, де і чому конкретно можна повчитися на просторах інтернету, вчителям ще не до кінця зрозуміло.

 

Вирішувати проблему, а не вигадувати велосипед

Хакатон зібрав багато молоді з УКУ та інших вишів, ІТшників, які вже працюють у компаніях, вчительок і викладачів.

«Усього було 15 ідей стартапів. Однак більшість команд постійно змінювали підхід до вирішення проблеми протягом усього хакатону. Здебільшого  це відбувалося з тими, хто мав невелику експертність у цій галузі і не дослідив проблему. Команди забували, що успішні стартапи зазвичай створюються для вирішення вузької проблеми. Найвищі бали отримали проекти, які добре проаналізували задачу та робили minimum viable product, який потрібний цільовим користувачам», – розповідає головна редакторка СуХаРів Світлана Охович, яка на хакатоні була менторкою.

 

«Запитай у вчителів, чи воно їм треба»

Метаморфозу ідеї пережила команда Hiperurania, яка запропонувала проект підбору онлайн навчання з грошовим стимулом. Тобто проект ставить умову для користувача — спочатку треба перерахувати їм гроші, навіть якшо це безкоштовний курс. А як тільки людина завершить навчання, кошти повернуть. Втім, від цієї ідеї команда відмовилася і вирішила пропонувати людям навчатися новому з фаховим ментором, якого знаходитимуть самі.

А команда GLAWsary зробила чат-бота, який допомагає отримати фаховий переклад юридичних термінів англійською мовою, а ще дає приклади їх вживання у міжнародних документах.

Інший проект TrackExam за задумом має допомагати провести онлайн-іспит, ідентифікувати особу за документами та перевірити, чи все чесно і людина під час тестування не списує.

 

Освітні хакатони: вузька спеціалізація та класний ефект

Хакатон – це завжди виклик, спринт та тест ідеї. За допомогою порад 14 менторів та інтенсивної командної роботи за час проведення хакатону можна було розвинути ідею та зробити прототип, який не соромно показати колегам та партнерам.

«За два дні хакатону зробили для проекту більше, ніж за півтора року до того», – поділилися викладачки англійської з команди gLAWsary.

«Досвід ІТшників та бачення проблем, яке є у освітян, – крутий мікс. Зазвичай ці дві галузі досить роз’єднані. Класний результат показують ті, хто знаходить спільну мову, аналізує потреби та біль користувачів, а також, як це не банально, вболіває за розвиток освіти та поліпшення життя», – підсумовує Світлана.

Щоб створити акселератор та підтримувати інноваційне підприємництво, Центр підприємництва проводить кампанію із збору коштів. Підтримати проект можна тут.

 

Фото: Центр підприємництва

Підтримайте розвиток індустрії неформальної освіти у Харкові, залишивши на СуХаРях відгук про пройдені курси. Оцініть умови навчання, співвідношення «ціна-якість» та корисність курсу. Відгуки формують рейтинг курсу та допомагають іншим обирати, де вчитися.

 

Радимо почитати:

Громадські слухання: Маніфест хорошої школи

Дистанційні курси у вишах: що йде після гучних заяв

Тактика преподавания: какой ты учитель?

1