Вікторія Лісна, засновниця That.School, розробниця онлайн-курсів і матеріалів написала для СуХаРів текст про власний досвід поєднання навчання в онлайні та офлайнових зустрічей у школі німецької мови.

Привіт, мене звуть Вікторія, і я інтернетзалежна.

А ще я викладач німецької мови. І сьогодні розповім, навіщо потрібно поєднувати освітній процес із новітніми технологіями, тобто як організувати Blended Learning.

Люди ХХІ століття, особливо так звані міленіали, прокидаються і засинають з телефонами у руках, сидять у соцмережах, постійно щось постять і гуглять. Деякі вчителі та університетські викладачі вважають за потрібне забороняти на уроках гаджети, але моя практика показує, що це не є ефективним.

Blended Learning — це таке навчання, під час якого хоча б частково учні навчаються онлайн. Причому самі учні визначають місце і час, щоб зробити те чи інше завдання. Вони самостійно контролюють навчальний процес.

Викладач виступає так званим тьютором, тобто радником, підтримує учня, консультує його, але робить це так само онлайн.

Наприклад, учні мають написати німецькою мовою якийсь пост до блогу (можуть це робити на спеціальній навчальній платформі), прокоментувати пости своїх колег. Роль викладача у цьому — дати фідбек і аналіз цих дописів, можливо, щось виправити, щось пояснити, якщо треба, відповісти на запитання.

Фактично звичайне заняття у класі ми витрачаємо на живе спілкування, тобто на розвиток говоріння, усе інше учні роблять у вигляді інтерактивних онлайн-завдань. Де їх брати? Наприклад, розробляти самому, як ми це робимо на нашій платформі, або послуговуватися вже готовими пропозиціями до сучасних підручників.

Але важливо пам’ятати, що концепція змішаного навчання — то не лише суто онлайн-навчання, тому що лишаються традиційні зустрічі у класі. На змішаних курсах,  які я вже розробляла раніше, і які буде запропоновано  у наступному семестрі, на самостійне вивчення німецької (під наглядом викладача) відводиться дві третини часу (наприклад, заняття в класі триває 3 академічні години, а навчання онлайн — ще 6 академічних годин).

У чому переваги Blended Learning? Ця модель зміщує акценти із «вчителецентрованої» моделі на «учнецентровану», в якій свідомі учні можуть самівирішувати, де, коли та з якою швидкістю опановувати навчальну програму. Учитель же стає коучем, який оптимізує навчання і, що дуже важливо, мотивує учня навчатись самостійно.

Скажу чесно, що у такому підході може виникнути багато проблем. Деякі учні не є «digital native», деяким важко самоорганізуватись. Тиждень-два йде на налагодження процесу. Проте потому навчання стає дедалі ефективнішим, тому що є диференційованим у часі і просторі.

Ми не витрачаємо цінний час у класі на перевірку домашніх завдань, бо я вже бачила онлайн, чи вони зроблені, чи ні, встигла дати кожному індивідуальний фідбек та проаналізувати, чи був засвоєний граматичний матеріал і використана активна лексика нашої теми. На уроці ми говоримо, говоримо і говоримо, використовуючи мову в комунікації.

На жаль, у Харкові ще дуже мало подібних пропозицій, але час не стоїть на місці, тому маю надію, що за кілька років у нас з’явиться все більше модернізованих і технологізованих класів. Але ми тримаємо руку на пульсі і будемо й  надалі розповідати про результати навчання та підводні камені, щоб як викладачі, так і студенти могли ознайомитись з цим поки що новим для нашого міста форматом навчання.


Ця публікація є гостьовою. Як написати guest post на СуХаРі читайте на сторінці.

 

Радимо прочитати:

Поради з тренінгу «Лідер та команда» від Ваче Давтяна

#ОЧКРТКО про курсы немецкого в Харькове

Полная картина курсов по немецкому языку в Харькове

1